Motywacja do treningu w pracy z trenerem personalnym.

Czy praca z trenerem zapewni Ci motywację do treningu? Może musisz motywować się sam? Oto kilka kwestii, które jako klient czy podopieczny trenera personalnego chcesz wiedzieć by zmotywować się do konkretnej pracy. 

Motywacja do ćwiczeń – od czego zacząć?

Zdradzę Ci najbardziej skuteczny przepis na porażkę. 

” Zacznę jutro… ” 

Technik motywacyjnych są tysiące, wystarczy wpisać te frazę w wyszukiwarkę by dostać na tacy przepis na to jak skutecznie motywować i realizować cele fitness. 

Temat motywacji i aktywności fizycznej pojawia się w naszym życiu tak często, że niektórych może to przyprawić o zawroty głowy. Każdego dnia przebywając w swoim środowisku pracy, rodziny czy innej społeczności słyszysz, że ktoś właśnie “bierze się za siebie”.

Słysząc te słowa, sam bardzo często zadaje pytanie:

“ok, jaki masz na to plan?”

Można wtedy usłyszeć niezręczną ciszę, bo właśnie w tym momencie osoba, która ma odpowiedzieć na pytanie uświadomiła sobie, że rzuciła przypadkiem słowa na wiatr….

By stać się lepszą wersją samego siebie musimy mieć ambitny, możliwy do kontrolowania postępów PLAN DZIAŁANIA.

Bez planu musisz każdego dnia zastanawiać się co masz robić.

Nie potrzebujesz mieć specjalistycznej wiedzy z zakresu psychologii by doskonalić własny warsztat kompetencji. 

Chciałbym Ci zadać pytanie.

Czy jako dziecko potrzebowałeś, motywacji do tego by wstać za każdym razem kiedy się przewróciłeś? 

Hmmm? 

Spróbuj przełożyć to na swoje obecne życie.

  • Możesz mieć za sobą najlepsze szkolenie, ze sposobów motywowania.  
  • Możesz zdobyć merytoryczną wiedzę z książek, o motywacji zewnętrznej.
  • Możesz  współpracować z motywatorem każdego dnia.
  • Możesz wykupić kurs online o wewnętrznej motywacji. Możesz mieć wszystko dostosowane do indywidualnych potrzeb. 

Posiadając to wszystko dalej będziemy odpuszczać cel, będziemy borykać się z niepewnością czy dany pomysł zadziała, dalej bez sensu będziemy szukać tego co najbardziej motywuje.

Samo posiadanie tego wszystkiego nic nie zmieni. 

Wszystko zaczyna mieć sens, kiedy zaczyna się działanie.

PRACA! 

Posiadając wizję i plan najważniejszych kroków metamorfozy możemy realnie zacząć wpływać na swoje życie.

Nie musimy się wtedy zmuszać się do pracy, bo wiemy co mamy wykonać. 

Możemy zapisać to co udało się zrobić, by po czasie otrzymać nagrodę w postaci widocznych efektów. 

Tak właśnie działa plan treningowy w walce o lepszą formę i zdrowie. 

Tak działa biznes plan w walce o klienta i stabilność dla całej firmy. 

Stosując plan będziesz mógł kontrolować proces: 

  • określając liczbę powtórzeń
  • planując ścieżkę poznania nowego klienta… 
  • nagradzać się za mniejsze lub większe rezultaty 
  • motywacji pracownika do bardziej efektywnej pracy 

Stosując plan, nie musisz martwić się o szukanie kolejnych nowatorskich metod motywacji.  Zbierasz dane na przestrzeni czasu i analizujesz wyniki, jeśli jest efekt trzymasz się planu jeśli notujesz regres zmieniasz coś w planie, zapamiętaj “COŚ” ponieważ nie zawsze trzeba zmieniać od razu cały plan. 

Motywacja swoich podopiecznych w treningu personalnym to niezwykła umiejętność. Przecież nIe każdy trener personalny jest urodzonym motywatorem. Jednak każdy podopieczny od swojego trenera wymaga trochę zewnętrznej motywacji. 

W swojej 10 letniej pracy trenera personalnego wypracowałem różne formy motywacji swoich ludzi. 

5 sprawdzonych sposobów na zwiększenie motywacji do ćwiczeń

Oczywiście nieraz pewnie słyszałeś o metodzie SMART.

W kwestii ustalania celów się sprawdza,  jednak można się zastanowić czy warto wybrać te metodę do tego by zwiększyć poziom motywacji. 

Sami planując pewne rzeczy, często potrzebujemy kogoś kto zrobi nam pobudkę ze snu i postawi sprawę jasno. 

Prowadząc konsultacje, starając się zaplanować nowy proces, zawsze staram się zapytać o poniższe kwestie: 

  1. Czy Twój cel jest realny?: Określenie prostych, konkretnych i osiągalnych celów treningowych może być jak przekąska, która napędzi nas do działania. Pamiętaj, aby cele były mierzalne i czasowe, co pozwoli Ci śledzić postępy i osiągnięcia. Jeśli od razu będziesz chciał przeskoczyć piętro nie wchodząc po stopniach może okazać się że nie wykonasz nawet pierwszego kroku. 
  2. Czy masz kogoś kto Ci pomoże?: Ćwiczenia w towarzystwie przyjaciela, partnera, trenera lub grupy treningowej mogą sprawić, że trening stanie się bardziej skuteczny i wymagający. Wspólne wyzwania i wsparcie mogą zwiększyć chęci i zaangażowanie do regularnych treningów. Wejście w społeczność mniejszą lub większą oznacza swego rodzaju publiczną deklaracje realizacji naszych celów. 
  3. Czy wiesz co sprawia Ci frajdę?: Wybierz formę aktywności fizycznej, która sprawia Ci prawdziwą przyjemność. Niech ćwiczenia będą nie tylko sposobem na poprawę zdrowia, ale również na relaks i odprężenie. Trening na siłowni nie musi być nudny! Na metrażu 10 m kw z podstawowym sprzętem mądry trener udowodni Ci jak niewiele potrzeba do tego by rozwijać 10 najważniejszych zdolności naszego organizmu. 
  4. Czy masz swój worek nagród: Ustal sobie system nagród za osiągnięcia treningowe. Mogą to być małe nagrody za każdy tydzień regularnych treningów lub większe nagrody za osiągnięcie długoterminowych celów. Nagrody mogą być różne – od nowego stroju do treningu po relaksujący masaż. Sam jako młody chłopak, nie mający takich środków pieniężnych jakimi dysponuje teraz, próbujący swoich sił z dwubojem olimpijskim motywowałem się tym, że kupię sobie profesjonalne buty do dwuboju kiedy podrzucę nad głowę masę własnego ciała. Niby takie proste, a działa na każdym etapie mojego rozwoju. 
  5. Czy masz plan awaryjny swojej zmiany?: Urozmaicaj swoje treningi, planując różne formy aktywności fizycznej i zmieniając środowisko treningowe. Zmiany te mogą pomóc uniknąć rutyny i utrzymać motywację na wysokim poziomie. W tym może pomóc Ci trener, który wprowadzi Cię w świat aktywności i pokaże zależności takie jak siła, kondycja, wytrzymałość, mobilność itp. itd. Poznając wszystko zobaczysz jak to wszystko zaczyna się ze sobą zazębiać i jak wyglądają treningi pro kiedy jesteś normalnym człowiekiem. 

Oczywiste jest, że takich pytań czy punktów mógłbym jeszcze kilka wypisać. Chciałbym zwrócić Twoją uwagę na to jak obszerny jest to temat. Tylko my sami wewnętrznie jesteśmy w stanie poukładać ten stan. 

Stan motywacji – który pozwala nam zacząć “COŚ” 

Muszę Cię jednak przestrzec! 

Opieranie swojej metamorfozy, bez względu na to czego ona dotyczy, tylko na motywacji – to prosta droga do porażki. 

Motywacja, musi przerodzić się w dyscyplinę. 

Dyscyplina pomaga wytrwać. 

Oceń artykuł
[Liczba ocen: 0 Średnia: 0]
Koszyk0
Brak produktów w koszyku!
Kontynuuj zakupy
0