Poradnik na lepszy START – 2023! część 1

🎯 Co powinieneś wiedzieć, zanim zrobisz to – PIERWSZY RAZ?

#poradniknastart  cz.1 🤙

😁 Nie obrażając nikogo tłumaczę – tytułowy żółtodziób to każdy z nas kto bierze się za coś, o czym nie ma zielonego pojęcia.

😉 Tłumacząc dalej.

❗️Jeżeli do tej pory czerpałeś/aś radość z jazdy na rowerze, ale postanowiłeś/aś przesiąść się na motocykl – Jesteś początkujący/a.

❗️Biegałeś/aś długie dystanse i zdecydowałeś/aś, że zbudujesz sylwetkę greckiego boga czy greckiej bogini, zaczynasz przerzucać klamoty – Jesteś początkujący/a.

❗️Jeździsz konno, chcesz poprawić swoją sylwetkę, zaczynasz ćwiczyć w domu, w swoich 4 ścianach -Jesteś początkująca/y.

🤭 Pamiętaj – przekraczając próg siłowni, chcąc rozpocząć pracę z ciężarami, robiąc to pierwszy raz, bez względu na to jak bardzo byłeś/aś aktywny/a – Jesteś ŻÓŁTODZIOBEM.

☝️ Będzie to seria wpisów, będę starał się opisać – co moim zdaniem powinieneś/aś zrobić, jeżeli zdecydowałeś/aś się przekroczyć próg siłowni, by zadbać o siebie, swoje zdrowie i samopoczucie, swoją sylwetkę i kondycję, czy poprawić swoje wyniki badań.

📈 CEL

🔮 Zacznijmy od początku. Każdy z nas przychodzi na siłownie w innym celu. Biorąc pod uwagę przeprowadzone do tej pory konsultacje, najczęściej słyszę od Was, że pragniecie zmienić swoją – sylwetkę. Tak, wszyscy pragną mieć lepszą, ładniejszą, bardziej estetyczną i proporcjonalną budowę ciała.

🗝 Wyjątkami są osoby, które mają z góry założony cel inny, niż poprawa własnego ciała, np. chcą się przygotować do tygodniowej wyprawy rowerowej po polskim wybrzeżu (650 km), zwiedzając w tym czasie wszystkie latarnie morskie. Praca nad nim również przyłoży cegiełkę do tego, że sylwetka Naszego zmotywowanego cyklisty się zmieni… tak nawiasem mówiąc. Tak obrany kierunek daje również świetne możliwości dobrania odpowiedniego planu, tak by opisany powyżej cyklista mógł osiągnąć satysfakcję z wykonanej pracy i w rezultacie osiągnąć swój cel.

Jak natomiast przygotować plan pod ogólne…. zbyt ogólne dwa słowa, takie jak – “poprawa sylwetki”? 🤷‍♂️

Odpowiedz sobie sam. 🤫

  • Ponieważ, czym będzie dla ciebie lepsza sylwetka?
  • Co Cię zadowoli?
  • Co sprawi Ci satysfakcję?
  • Masz punkt odniesienia sylwetki, do której dążysz?
  • Co się zmieni, jeżeli już “poprawisz” sylwetkę?
  • Po czym poznasz, że Twój stan zdrowia się poprawił?

🧐 Mogę Ci zadawać pytania tak długo aż zrozumiesz, że cel jest ukryty gdzieś głęboko w Tobie. Właśnie “to” schowane w środku będzie Twoją motywacją i Twoją siłą do pracy.
Słysząc takie pytania ludzie zaczynają się zastanawiać czy faktycznie sylwetka jest ich nadrzędnym pragnieniem.

📈 Twój cel – jaki powinien być?

Dam Ci kilka wskazówek:

  • ✅ Po pierwsze – musi być precyzyjny.
  • ✅ Po drugie – Twój cel powinien być realny.
  • ✅ Po trzecie – wypadałoby żeby był określony w czasie.
  • ✅ Po czwarte – każdy najmniejszy cel, wymaga odpowiedniego planu.
  • ✅ Po piąte – musisz być zmotywowany -> nastawiony na pracę -> nakierowany na cel.
  • 🔑 PRECYZJA – To nie są słowa “chcę schudnąć”, “zbudować mięśnie”, “pozbyć się cellulitu”. Precyzja – to liczby. Pamiętaj, liczby nie kłamią. Określ w cyfrach to co chcesz osiągnąć a później odnów swoją przyjaźń z matematyką.
  • 💵 REALNOŚĆ – Nie, nie zbudujesz w 3 miesiące sylwetki THORA z okładki. Nie pozbędziesz się cellulitu w miesiąc. Nie schudniesz w tydzień 5 kg. Nie będziesz kondycyjnym kocurem, jeżeli teraz męczysz się wchodząc po schodach na trzecie piętro. I tak dalej i dalej.
  • ⏰ CZAS – Nie będę się nad tym punktem rozwodził. Wszyscy, którzy uważacie że 3 miesiące załatwią sprawę możecie przestać czytać i scrollować dalej. Rok, daj sobie rok czasu do pracy.
  • 📊 PLAN – Potrzebujesz planu bez względu na to czy chcesz stracić 2 kg, żeby zmieścić się w ulubioną kieckę, która kurzy się w szafie i zapomniała już jak wygląda dobra zabawa, czy chcesz przebiec maraton.
  • W celu przypomnienia, zgłaszanie się do osób z popularnych w ostatnich latach reality show, po plan działania – to szczyt GŁUPOTY. Nie mówię oczywiście, że każda taka osoba jest złym wyborem, jednak jeżeli dostaniesz “wyjątkowy” plan i nie masz kontaktu z twórcą… Nie podchodź później do trenera na siłowni, by wytłumaczył Ci ten unikatowy plan (kopiuj, wklej) który dostałeś/aś od znanej “fit pary” czy “innych”. 😅

☝️Jeżeli zgłaszasz się do kogoś o pomoc, wybieraj mądrze.

  • 🤦‍♂️ MOTYWACJA – Nie motywuj się do działania “bzdetnymi hasłami”, bezwartościowymi słowami okraszonymi zdjęciem poprawianym milion razy przez photoshop czy filtr instagrama. Motywuj się swoją wewnętrzną siłą, siłą pochodzącą ze środka, dosłownie z flaków. Tak samo jak wtedy kiedy czułeś/aś motylki w brzuchu, gdy poznałeś/aś swoją pierwszą miłość. Taka motywacja jest czysta i prawdziwa.

 Na koniec proszę Cię – przemyśl dobrze, co naprawdę zmotywuje Cię do ciężkiej pracy. Pracy nad sobą.

Wiesz już jak wybrać swój cel. Wiesz jaki powinien być. Wiesz również, jakie powinno być Twoje nastawienie na początku tej drogi.

Dotarłeś/aś do końca pierwszej części #poradniknastart  

Dziękuję Ci za poświęcony czas i uwagę!

Miesiąc styczeń to czas nowych postanowień, prawdopodobnie dziś na siłowni o godz 18:00 będziesz miał/a ciężko znaleźć dla siebie 2m2 podłogi…

Dbaj o zdrowie i spełniaj swoje postanowienia, ale rób to mądrze, bo inaczej, szybko stracisz do tego głowę. 

Znasz kogoś kto dziś zaczyna? 🤔
Oznacz tę osobę w komentarzu. 👇
Może wspólnymi siłami jej pomożemy! 💪

Witam Cię w Nowym Roku! 🤩
Zaczynamy.

FSC

Oceń artykuł
[Liczba ocen: 0 Średnia: 0]
Koszyk0
Brak produktów w koszyku!
Kontynuuj zakupy
0